Plavba s dětmi ze Zadaru

Popis rodinné plavby jako tip na klidnou a nenáročnou plavbu s dětmi z chorvatského Zadaru na lodi Bavaria Cruiser 37 v červenci 2024. Trasa: Zadar - uvala Južna luka, Ugljan - uvala Vodenjak, Mali Iž - Sali, Dugi otok - Žut - uvala Landin, Pašman - kotviště Lumbrak (mezi Biogradem a Pakoštane) - uvala Lučina, Pašman - Zadar.

• 1. Den sobota - 1430 vyplouváme ze Zadaru do zátoky Južna luka na ostrově Ugljan hned pod Muline. Vítr NW 9 - 12 kn. Plachty vytahujeme hned u Zadaru a balíme je až na severním cípu Ugljanu. Motorujeme do zátoky. 1700 kotvíme na 6 m hloubky, dno písek. Vítr 1 kn NW. Vzduch 38 °C teplota moře 27 °C.

2. Den neděle - Dopoledne děláme po telefonu rezervaci pro tři lodě na bójky v zátoce Vodenjak, Mali Iž. Ve 1300 vyplouváme na plachty. Vítr NW 10 - 12 kn. 1515 se vyvazujeme na bójce. Platíme 37 EUR. Příjemný bójkař nás zve do restaurace, nabízí dovoz jídla a bere si odpadky.

3. Den pondělí - Zůstáváme na bójce, platíme 37 EUR, odevzdáváme odpadky. Vítr po obědě NW 10 - 12 kn, k večeru slábne na 3 - 5 kn. Vzduch 37 °C. Moře 27 °C.

4. Den úterý - Ve 1300 vyplouváme na Sali. Plachty vítr NW 11 kn. Hned pod Mali Iž rodina delfínû - skáčou neuvěřitelně vysoko do vzduchu. 1400 Sali vyvazujeme se na mooring na levé straně. Doplňujeme pouze vodu za 10 EUR pro tři lodě. Povoluje nám stání na 1 hodinu v novém supermarketu Tommy. Zmrzka a kafe v Ice shop Conteš.

1530 vyplouváme na Žut. Vítr NW 10 kn postupně slábnoucí na 7 kn.

1730 kotva na 9,5 m, dno písek, trav, kameny (snažíme se trefit písek) na Žutu vedle bojového pole ACI mariny na severní straně. Kotva + lano na břeh + pomocná kotva na starboard.

5. Den středa - 1430 zvedáme kotvy a vyplouváme na kotva na Pašman, uvala Žincena. Vítr NW 13 - 16 kn. V zátoce Žincena působí tryskový efekt vítr NW 19 kn. Volíme záložní plán a přeplouváme do uvala Landin na bójku. 1515 se vyvazujeme na bójku. Vítr NW 13 kn. 35 EUR bez račúnu. Vítr postupně slábne na 2 kn.

6. Den čtvrtek - 0930 vyplouváme na kotviště Lumbrak (hned u Crvena Luka Resort) nad Pakoštane. Plachty vítr NE 10 kn. U ostrova Žižanj vítr slábne na 5 kn. Motorujeme a v 1115 kotvíme na 5 m, dno písek, kamínky. 1530 zvedáme kotvy. Jachting vítr 16 - 20 kn NW. Mírně refujeme. Parádní stoupačka. Potkáváme se s Larusem na B46 Eurydika.

1730 kotvíme uvala U Lucina, Pašman. Dno písek, kamínky. Vítr slábne na 5 kn.

7. Den pátek - 1300 vyplouváme k benzínce v přístavu Gaženica. Vítr 9 – 11 kn NW pod Zadarem zesiluje na 14 kn. Přesto motorujeme (děti chtějí být část plavby na přídi). 1450 jsme u benzínky, před námi dvě lodě – vyčkáváme zádí proti větru. 1515 natankováno 14 l za 25 EUR. 1550 se vyvazujeme v domovské maríně v Zadaru.

Přeji šťastnou plavbu a dobrý vítr!